Kauza doprava

O dopravních problémech Prahy 3.

Zažít Prahu 3 jinak

Zažít Prahu 3 jinak
Festival Zažít město jinak se konal již 17. září, ale chceme si jej s vámi připomenout jako jednu z povedených akcí v roce 2016. Především chceme poděkovat lidem, kteří se dobrovolně a navzdory problémům ujali organizace lokálních akcí v Praze 3 a povzbudit zájemce pro rok 2017. Slavnost se konala na pěti místech: na Kostnickém náměstí u divadla Ponec, v Biskupcově ulici u kina Aero, ve Slavíkově u Venuše ve Švehlovce, v ulicích Lucemburské a v Bořivojově. Pro případné další nadšence přinášíme i souhrn pravidel pro pořádání. pokračování

Připravované změny v MHD zasáhnou i Prahu 3

Připravované  změny v MHD zasáhnou i Prahu 3
Nad dvěma hlavními a jedním doplňkovým návrhem změn tras tramvají, které předkládá k diskusi Ropid, se nyní rozbíhá intenzivní jednání s městskými částmi. Chcete se dozvědět, jak by mohly změny ovlivnit dopravu po Praze a jak se můžete do rozhodování zapojit? pokračování

Diskuze o Husitské a Koněvově: Raději “revitalizace ulice” místo “rekonstrukce vozovky”, zklidnění dopravy si přejí všichni

Diskuze o Husitské a Koněvově: Raději “revitalizace ulice” místo “rekonstrukce vozovky”, zklidnění dopravy si přejí všichni
TSK (Technická správa komunikací) připravila projekt na rekonstrukci vozovky Husitské a části Koněvovy od Ponce k Ohradě, jehož náklady se odhadují na přibližně 100 milionů korun. Husitskou a Koněvovou projede denně v průměru asi 23 tisíc aut, což je zatížení srovnatelné s Ječnou ulicí. Intenzivně využívaná vozovka rychle stárne a ačkoliv se asfalt měnil před dvěma lety, vydrží přibližně ještě dalších 5 let. Podle radní Prahy 3 Lucie Vítkovské (ODS) je třeba jednat rychle, aby se předešlo i případnému uzavření celé komunikace. Připravený projekt ale kritizuje IPR (Institut plánování a rozvoje), podle kterého je příliš “technický” a neřeší socie-ekonomické problémy, kterými ulice trpí. Občanské sdružení Kauza3.cz uspořádalo panelovou diskuzi o budoucnosti této žižkovské tepny s urbanistkou Irenou Mádlovou z IPRu, dopravním odborníkem Markem Zděradičkou z IPRu a radní pro s dopravu na Praze 3 Lucií Vítkovskou. Více než dvouhodinovou diskuzi moderoval Vojtěch Černý ze společnosti Agora CE. pokračování

Anketa mezi rodiči o podobě náměstí J. z Poděbrad

Anketa mezi rodiči o podobě náměstí J. z Poděbrad
Jakou podobu náměstí si přejí občané, kteří jej znají nejlépe? Uspořádali jsme několik anket a nyní vám přinášíme výsledky ankety konané mezi rodiči dětí ze ZŠ J. z Poděbrad. Co a jak by se mělo podle rodičů změnit? pokračování

Návrat tramvají na Václavské náměstí pomůže i Praze 3

Návrat tramvají na Václavské náměstí pomůže i Praze 3
Problémy MHD v centru, čtvrtích okolo, i dalších částech Prahy spolu souvisí. Pokusím se vysvětlit se zaměřením na Prahu 3 problémy, které jsou způsobeny neúplností tramvajových tratí v centru Prahy. pokračování

Návrh změn MHD a jejich dopad na Prahu 3

Návrh změn MHD a jejich dopad na Prahu 3
Spolu s otevřením metra do Nemocnice Motol byl na duben 2015 připraven návrh velkých změny v MHD. Největších za dva a půl roku. Týkají se i Prahy 3. pokračování

Žižkovský, Karlínský nebo Vítkovský tunel?

Žižkovský, Karlínský nebo Vítkovský tunel?
Nekončící dohady o názvu tunelu propojujícícho Karlín s Vítkovem končí. Pro Karlíňáky to byl tunel Žižkovský, pro Žižkováky tunel Karlínský, jiní zase říkali Vítkovský tunel. Dne 4.12. přijala Rada hl. m. Prahy usnesení a tunel oficiálně pojmenovala. pokračování

První cykloobousměrky na Žižkově

První cykloobousměrky na Žižkově
V září se na Žižkově objevily první jednosměrné ulice umožňující jízdu na kole oběma směry. V článku popíši důvody pro i proti jejich zřizování a jak a kde první dvě cykloobousměrky na Žižkově vznikly. Nakonec dám “návod k použití” a statistiku o nehodách cyklistů v protisměru. pokračování

Hlasy z Jiřáku

Hlasy z Jiřáku
Zřejmě ideální by bylo konzultovat rekonstrukci náměstí Jiřího z Poděbrad se všemi, kdo jej užívají. Mne však tentokrát zajímalo, co si myslí o rekonstrukci ti, kteří tráví na náměstí v nejrůznějších rolích často celý den: zaměstnanci úklidových firem, zahradníci, bezdomovci, údržbáři, církevní činovníci, městští policisté, farmáři. Náměstí znají dokonale a proto jsem je oslovil. Většinou ochotně odpověděli. pokračování

Rekonstrukce křižovatky Lupáčova-Táboritská-Ondříčkova

Rekonstrukce křižovatky Lupáčova-Táboritská-Ondříčkova
Dlouhá léta minulým vedením radnice odsouvaný plán na kultivaci přechodů v okolí základní školy Lupáčova se podařilo dotlačit k realizaci. Před pěti lety započalo úsilí o větší bezpečnost dětí u školy projektem "Bezpečná cesta do školy" o.s. Pražské matky. Děti navrhly řešení, projektanti je zpracovali, plány ale zmizely v šuplících tehdejší radnice vedené ODS, nynější nové vedení MČ P 3 celý proces restartovalo a přechody jsou konečně lépe zabezpečené. pokračování

„Anežčina křižovatka“ 4 a půl roku po tragické nehodě

Pokud, milí čtenáři, nechápete, proč nešťastnou a možná většině spoluobčanů z okolí nehody známou událost vzpomínám právě na prahu letošního 5. léta, které uplyne bez Anežky, vysvětlím Vám to jednoduše: Anežčinu historii mi připomněl článek „Smutný rekord – 4 smrtelné křižovatky na území třetí městské části“ publikovaný v květu vydaném čísle Žižkovských listů (012014, str. 24), který je plný alarmujících, avšak napůl pravdivých, či zcela nepravdivých údajů o nehodovosti chodců na Praze 3, o spoluvině vedení této městské části a také o odsuzujícím postoji našeho sdružení k současnému vedení radnice. pokračování

Mgr. Ondřej Rut, Ž(n)S: Okolí Olšanského náměstí čeká proměna, nové stromy, chodníky i místo k posezení

NázoryMgr. Ondřej Rut, Ž(n)S: Okolí Olšanského náměstí čeká proměna, nové stromy, chodníky i místo k posezení
V průběhu letních prázdnin čeká prostor před základní školou Lupáčova i přilehlou křižovatku Táboritská - Ondříčkova velká rekonstrukce. Celá akce je výsledkem téměř čtyřleté přípravy, půjde zároveň o předstupeň k rekonstrukci okolí tramvajových zastávek na Olšanském náměstí. pokračování

DISKUSE

Re: Re: Re: k čemu to?

Jaké zde platí nájemníci nájemné .Zřejmě není vysoké ale náklady na ty domy jdou z peněz nás ostatních.
pokračování

Re: Re: Paneláky

Uvažovalo se krom zbourání Žižkova od seifertovy dolů i zbourání některých bloků směrem nahoru. Např. měly být zbourány vznešené historické domy v ulici U Rajské zahrady - celý ...
pokračování

Re: Paneláky

Přesně tak. Má se plánovat demolice, ne revitalizace. Komunisti na Žižkově plánovali dokonce mnohem větší destrukční zásahy, ale už neměli sílu je uskutečnit.
pokračování

záhonky

M ísy kolem stromu jsou kvali tomu. aby na ně pršelo, ale va na ne něco nacpete.
pokračování

Re: Re: Renzova zásluha

Podívejte se, prosím, na první související článek pod článkem, na který reagujete. Tam najdete odpověď.
pokračování

Nejčtenější

Proč se nesmí chodit přes Krejcárek?

Na začátku letošního roku se v úseku za novostavbou u plaveckého bazénu Pražačka a Ulitou objevily cedulky sdělující: „Soukromý pozemek, vstup zakázán.“ Lidé tam byli zvyklí léta chodit na procházky nebo jezdit na kole. Lidská fantazie začala pracovat, a přestože si toho za zimních dnů nevšimlo tolik lidí, tak už se objevily první „zaručené“ zprávy o ...
pokračování

Do třetice - Participativní rozpočet Prahy 3 opět ve hře

V letošním roce radnice městské části Praha 3 již potřetí spustila svůj participativní rozpočet. Do konce března je možné opět přispět svým návrhem, na co by se participativní rozpočet měl letos vynaložit. Po dvou letech je možné bilancovat a ukázat, jak se participativní rozpočet osvědčil.
pokračování

ČSSD prosadila, aby uspořené prostředky Prahy 3 byly využity na bytový fond a rekonstrukce panelových domů

Zastupitelstvo městské části Praha 3 rozhodlo na návrh sociální demokracie o využití uložených finančních prostředků městské části ve výši 130 milionů korun na rekonstrukce panelových domů. Sociální demokraté tak vyšli vstříc přání obyvatel domů, které čeká rekonstrukce. Uvedla to předsedkyně klubu zastupitelů Irena Ropková (ČSSD).
pokračování